Als starter is beginkapitaal een van de grootste drempels. Niet alleen investeer je in de inrichting van je winkelpand of het ontwerp van je webwinkel, je investeert vooral ook in voorraad!
Om kapitaalbeslag zoveel mogelijk te voorkomen en omdat je nog niet precies weet wat je allemaal kunt voorkomen zou je aan dropshipping kunnen denken. Bij dropshipment levert je leverancier de kleding namens jou als webwinkelier.
In de electronica en boekenbranche is deze werkwijze al jaren bekend, maar in de mode wereld is het best nieuw! Op die manier kan je wellicht slimmer inkopen dan je concurrenten die al jaren kledij verkopen.
Hoe werkt het?
Als er een bestelling wordt gedaan bij de mode webwinkel, dan kan de beheerder gaan inkopen bij het modemerk. De winkelier kan kiezen. Wil ik de producten eerst zelf ontvangen en dan doorsturen? Of laat ik het in het kader tijds- en portokosten besparing uit mijn naam door de leverancier op de post doen?
Leveranciers
Er zijn nog niet veel leveranciers die op basis van dit concept leveren. Maar ze zijn er wel. Zo is er Arjen Bohnenn van het jurkjes merk Drezz . Hij sprak een retailer met klachten over de omvang van zijn voorraad en hij bedacht dat dropshipping een gat in de markt moest zijn.
Om het de webwinkelier makkelijk te maken levert hij fotom’s, productomschrijvingen en adviesprijzen aan. Alleen dat al is een enorme tijdsbesparing. Foto’s maken kost namelijk erg veel tijd. Vervolgens neemt Drezz Fashion zowel de afhandeling van verzendingen als het voorraadrisico over. Veel makkelijker kan het voor jou als starter niet worden! Maar ook bestaande winkels kunnen hun voorraad hiermee in toom houden.
In een winkel aan de straat wellicht wat lastiger, maar dan kun je in ieder geval op dagbasis bijbestellen als je iets verkocht hebt. Als webwinkel hoef je de jurkjes niet eens in je handen gehad te hebben! onesie volwassenen